• Anasayfa
  • Yönetim
    • Makam
    • Yerel Yönetimler
      • Belediye
      • Muhtarlıklar
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Malmüdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • İlçe Devlet Hastanesi
      • İlçe Toplum Sağlığı Merkezi
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gençlik Hizmetleri ve Spor Müdürlüğü
      • İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
    • Yönergeler
    • Hizmet Standartları
    • Haklarımız
    • Projelerimiz
    • Dernekler
    • Siyasi Partiler
    • Etik Komisyonu
    • Protokol Listesi
  • Darende
    • Darende Tarihi
    • Tanıtım Günleri
    • Tarihi Yerler
    • Kültürel Etkinlikler
  • Güncel
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Bültenleri
  • Atatürk Köşesi
  • Basında Biz
  • İletişim
    • Resmi Kurumlar İletişim
 

HİZMET STANDARTLARI

A- A+
HİZMET STANDARTLARI
GENEL GEREKÇE
 
        Kamu yönetiminin etkili, esnek ve hizmet odaklı olabilmesi için idarenin işleyişinin basit ve hızlı olması gerekir. Yeni kamu yönetimi anlayışının temel unsurlarından biri olan basitleştirme çalışmaları, yüksek nitelikli bir idari yapının oluşturulması için önemli bir araçtır. Bu tür çalışmalar mevzuatın sadeleştirilmesi, açık hâle getirilmesi ve daha etkin bir şekilde uygulanabilmesini temin amacına hizmet etmektedir.
        İdareyi geliştirme çalışmaları pek çok ülkenin ve Avrupa Birliği’nin öncelikli faaliyetlerindendir. Kamu hizmetlerinin sunumu konusunda usul ve esasları düzenleyen bu Yönetmelik, her işlemin hizmetten yararlananlara en yakın ve mümkün olan en alt düzeydeki idari birimce sonuçlandırılmasını ve kamu hizmetlerinin sunumunda getirilen mevzuat yükümlülüklerinin amaca hizmet edecek hükümlerden daha fazlasını içermemesini öngörmektedir. Bu çerçevede, idarî işlemlerde kırtasiyeciliğin azaltılması, kademelerin azaltılarak süreçlerin hızlandırılması ve kamu hizmetinin vatandaşa en yakın idarî birimlerde gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede vatandaşların, işletmelerin ve diğer kamu kurumlarının zaman ve kaynak tasarrufu yapması sağlanacaktır.
        Kamu yönetiminde yeniden yapılanma çalışmaları kapsamında, merkezî idare ve yerel yönetimler tarafından sunulan hizmetlerde gereksiz bilgi ve belgeye yönelik düzenlemelerin ortadan kaldırılması, bürokratik işlem ve süreçlerin kolaylaştırılması, vatandaşlara layık olduğu kamu hizmetlerinin en kısa sürede verilmesi hedeflenmektedir. Bu çerçevede, elektronik kanallar üzerinden sunulması gereken hizmetlerin önceliklendirilmesi ile yönetimde etkinliğin ve verimliliğin artırılması, hizmetlerin halka en yakın yerden yürütülmesinin sağlanması öngörülmektedir. Ayrıca, kamu hizmetlerine ilişkin kademe ve süreçlerin belirlenerek azaltılması e-devlet uygulamalarına da önemli katkılar sağlayacaktır.
        Bu kapsamda, bakanlıkların merkez ve taşra teşkilatları ile mahalli idarelerin doğrudan doğruya vatandaşlara, özel sektöre ve diğer kamu kurumlarına sundukları hizmetlerin, hizmet alanlara en yakın birimlerce verilmesi, işlemlerin ilk başvuru yapılan yerde tamamlanması, usullerin sadeleştirilmesi ve bürokratik kademelerin azaltılmasını temin etmek üzere gerekli düzenlemelerin yapılması bir ihtiyaç hâline gelmiştir.
 
Yönetmelik bu amaçla hazırlanmıştır.
  • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
  • İlçe Nüfus Müdürlüğü
  • İlçe Mal Müdürlüğü
  • İlçe Tapu Müdürlüğü
  • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
  • İlçe Emniyet Müdürlüğü
  • İlçe Jandarma Komutanlığı
  • İlçe Halk Kütüphanesi Müdürlüğü
  • İlçe Toplum Sağlığı Merkezi
  • İlçe Devlet Hastanesi
  • İlçe Müftülüğü
  • İlçe Kadastro Birimi
  • İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
 
 
HİZMET BİRİMLERİ > HİZMET STANDARTLARI    - 18 Şubat 2016 Perşembe   Yazdır
Bu içeriği paylaş
 
  • TBMM TBMM
  • İçişleri Bakanlığı İçişleri Bakanlığı
  • Valiliklerimiz Valiliklerimiz
  • Malatya Büyükşehir Belediye Başkanlığı Malatya Büyükşehir Belediye Başkanlığı
  • İnönü Üniversitesi Bekir Ilıcak MYO İnönü Üniversitesi Bekir Ilıcak MYO
  • Darende Belediye Başkanlığı Darende Belediye Başkanlığı
  • Jandarma Komutanlığı Jandarma Komutanlığı
  • Emniyet Müdürlüğü Emniyet Müdürlüğü
  • İŞKUR İŞKUR
  • SODES SODES
  • TERÖR TERÖR
  • Kamu Denetçiliği Kurumu Kamu Denetçiliği Kurumu
 
 
 
 
 

Türkiye Cumhuriyeti
Darende Kaymakamlığı
Zaviye Mahallesi Hacılar Caddesi No:1 Darende
Tel: 0422 615 10 55 - Fax: 0422 615 10 89
kaymakamlık@darende.gov.tr

Bu site içerisinde yer alan metin ve görseller T.C. Darende Kaymakamlığı tarafından sağlanmaktadır. Sitede yer alan veriler bilgi amaçlı olup, resmi nitelik taşımamaktadır. Her hakkı saklıdır. © 2016