Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Malatya

Valilikler

T.C. Darende Kaymakamlığı
T.C. Darende Kaymakamlığı
T.C. Darende Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri Görev Yapmış Kaymakamlar İlçe Protokol Listesi Tarihçe Yönergeler Etik Komisyonu Şehitlerimiz
  • DARENDE
    Darende Kültür Envanteri Darende' de Ticari Hayat Darende Tanıtım Görselleri (Fotoğraf) Darende Tanıtım Görselleri (Videolar)
  • MAHALLİ İDARELER
    Mahalle Muhtarları
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
26
Mart2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • Yönergeler
    • Etik Komisyonu
    • Şehitlerimiz
  • DARENDE
    • Darende Kültür Envanteri
    • Darende' de Ticari Hayat
    • Darende Tanıtım Görselleri (Fotoğraf)
    • Darende Tanıtım Görselleri (Videolar)
  • MAHALLİ İDARELER
    • Mahalle Muhtarları
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • İlçe Toplum Sağlığı Merkezi
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Malmüdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Hulusi Efendi Devlet Hastanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
 

Darende Kaymakamlığı 2022/01 İmza Yetkileri Yönergesi

15.05.2022
 
İMZALI YÖNERGE İÇİN TIKLAYINIZ...

 

 

 

T.C.

DARENDE KAYMAKAMLIĞI

 

 

İMZA YETKİLERİ

YÖNERGESİ

 

 

 

 

2022/01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BİRİNCİ BÖLÜM

GENEL ESASLAR

 

 

 

  1.  AMAÇ                 :

 

            Darende Kaymakamlığına bağlı olarak hizmet yürütmekte olan daire, kurum, kuruluş ve birimlerde 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 27. ve 31. maddeleri uyarınca,

 

            Kaymakam adına imzaya yetkili görevlileri belirlemek, verilen yetkileri belli ilkelere bağlamak, hizmetin sürat ve verimliliğini arttırmak, kırtasiyeciliği asgari düzeye indirmek, üst düzey yöneticilere zaman kazandırmak, onları işlemlerin ayrıntılarına inmekten kurtarmak, çalışmalarını İlçe Yönetiminin daha iyi örgütlenmesine, planlanmasına, koordine edilmesine ve denetlenmesine yöneltmek, ana sorunlarda daha iyi değerlendirme yapabilmelerine imkân sağlamak, kendilerine yetki devredilenlerin; sorumluluk ve özgüven duygularını işlerine daha sıkı ve istekli sarılmalarına özendirmek, halk ve iş sahiplerine kolaylık sağlamak, yönetime karşı güven ve saygınlık imajlarını güçlendirmek, geliştirmek ve yaygınlaştırmaktır.

 

  1.  KAPSAM             :

 

            Bu Yönerge 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu ve diğer kanunlar uyarınca Darende Kaymakamlığı ve Kaymakamlığa bağlı olarak hizmet yürütmekle yükümlü olan daire, kurum, kuruluşların yapacakları yazışmalar ve yürütecekleri işlemlerde Kaymakamlık adına imza yetkisi kullanılmasına ilişkin ilke ve usulleri kapsar.

 

  1.  HUKUKİ DAYANAK   :

 

  1. 18/10/1982 tarihli ve 2709 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası,
  2. 10/06/1949 tarih ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu,
  3. 27/09/1984 tarihli ve 3046 sayılı Bakanlıkların Kuruluş ve Görev Esasları Hakkında Kanun,
  4. 14/02/1985 tarihli ve 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun, 
  5. 01/11/1984 tarihli ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun,
  6. 09/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu,
  7. 08/06/2011tarihli ve 27958 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği,
  8. 10.06.2020 tarihli ve 31151 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Resmî Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik,
  9. 31/7/2009 tarihli ve 27305 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik,  
  10. 15/07/2019 tarihli Malatya Valiliği İmza Yetkileri Yönergesi.

 

  1.  TANIMLAR                   :

 

Bu Yönergede yer alan deyimlerden;

Valilik                                    : Malatya Valiliğini,

Kaymakamlık                         : Darende Kaymakamlığını,

Birim Amiri                            : Yazışmalarını 5442 Sayılı Kanun’a göre Kaymakamlık aracılığıyla yapan kamu kurum ve kuruluşunun başında bulunanları (Komutan, Daire Müdürü, Şef, Belediye Başkanları vb.) ifade eder.

 

  1.  İLKE ve SORUMLULUKLAR           :

 

  1. Yetkilerin sorumlulukla dengeli, etkili, eksiksiz ve doğru kullanılması esastır.
  2. Her kademe, sorumluluğu derecesinde bilmesi gerekli olduğu kadar aydınlatılır. Yetkisinin elverdiği ölçüde “bilme hakkını” kullanır. Gizli konular sadece bilmesi gereken ilgililere, bilmesi gerektiği kadar açıklanır. Her makam sahibi imzaladığı yazılarda, üst makamların bilmesi gerekenleri takdir ederek, zamanında bilgi vermekle yükümlüdür.
  3. Yazılar bütün ara kademe amirlerinin parafı olmadan imzaya sunulmaz.
  4. Yazılar, ekleri ve varsa evveliyatına ait dosya ile beraber imzaya sunulur.
  5. Kendisine yetki devredilen kişi bu yetkiyi bir başkasına devredemez. Herhangi bir imza yetkisinin yeniden düzenlenmesi, bu yönergede değişiklik yapılması ile mümkündür.
  6. İmza yetkisine sahip yetkililer, yetki alanlarına giren çok önemli konu ve işler ile prensip kararı niteliği taşıyan, kamu hizmet politikasını ilgilendiren hususlarda imzadan önce veya işlem safhasında üst amire varsa alternatif önerilerle birlikte görüş sunmak ve amirin görüş ve direktiflerine göre hareket etmek durumundadırlar.
  7. İmza yetkisinin kullanılmasında, hitap edilen makamların seviyesi ile konunun kapsam ve öneminin göz önünde tutulması temel ilkedir.
  8. Birim amirleri, birimlerinden çıkan bütün yazılardan ve birimlerince yapılan bütün işlemlerden Kaymakama karşı sorumludur.
  9. Yetkilinin izin, hastalık, görev gibi nedenlerle bulunmadığı hallerde vekil konumundaki görevli imza yetkisini kullanmaya yetkilidir.
  10. İmza yetkisi devrinin kanunen mümkün olmadığı yazı ve onaylarda yetki devri yapılamaz.
  11. Birimlere intikal eden resmi yazı ve belgelerin muhafazasının temininden (ilgili görevlilerle ortaklaşa) ve tabi olduğu işlemlerin ikmaline ilişkin tedbirlerin alınmasından ilgililere süratle ulaştırılmasından ve tekide mahal verilmeyecek şekilde cevaplandırılmasından idare şube başkanları sorumludur.
  12. Tekit yazıları, yönetimde sağlıksızlığın bir göstergesidir. Tekide meydan veren birimlerde İlçe idare şube başkanları ile birlikte ilgili görevliler ortaklaşa kusurludur.  
  13. Birden fazla birimi ilgilendiren ya da görüş alınmasını gerektiren yazıların paraf bloğunda, koordinasyon birimi olarak ilgili birim amirinin de parafı bulunur.
  14. Tüm birim amirleri, kendi konuları ile ilgili olan dilekçe ve talepleri Kaymakamlık Makamından havaleye gerek olmadan doğrudan doğruya   kabul etmeye, kaydını yaparak konuyu incelemeye ve gereğini yapmaya, eğer istenen husus mevcut bir durumun beyanı veya yasal durumun açıklanması vb. hususlarla ilgili dilekçe sahiplerine yazılı olarak bildirmeye yetkilidirler.

 

  1. SORUMLULUKLAR ve UYGULAMA ESASLARI :

 

    1. Sorumluluklar
  1. Bu Yönerge ile verilen görev ve yetkilerin tam ve doğru bir şekilde kullanılmasından ve Yönerge esaslarına göre hareket edildiğinin denetiminden ilgili birim amirleri sorumludur.
  2. Birim amirleri, birimlerinde işlem gören tüm yazılar ile birimlerince yapılan tüm iş ve işlemlerden sorumludur.
  3. Kendilerine teslim edilen evrak ve yazıların muhafazasından, teslim alanlar ile bunların birim amirleri, Makama imzaya ve onaya gelen evrak ve yazılarından Yazı İşleri Müdürlüğü sorumludur.
  4. Tekit yazılarına mahal verilmeyecek şekilde evrak akışı takip edilecektir. Tekitlerden ilgili memur ve amirler müştereken sorumludur.
  5. Evrak ve belgelerde paraf ve imzası bulunan her kademedeki memur ve amirler, attıkları paraf ve imzadan müştereken ve müteselsilen sorumludur.
  6. Toplantılara katılanların hazırlıklı ve gündem hakkında bilgi sahibi olarak katılmaları esastır. 

Vatandaşlarımız Anayasanın 74’üncü maddesi uyarınca, kendileri ya da konu ile ilgili dilek ve şikâyetleri ile ilgili olarak yetkili makamlara başvurma hakkına sahiptirler. Bu nedenle vatandaşlarımızın tüm dilek ve şikâyetlerine “Kaymakamlık Makamı” daima açıktır.

 

  1. Yukarıda belirtilen hukuki dayanakların ilgili hükümleri ve bu Yönerge çerçevesinde;
  2. İlçe dahilindeki idari birimler kendi aralarında bilgi ve görüş alışverişi konulu, inisiyatif gerektirmeyen teknik vb. olan yazışmaları yapabilirler.
  3. İlçedeki Kurulların birbirleriyle olan yazışmaları ile il merkez kuruluşları ve il kurulları ile olan yazışmaları Kaymakamlık kanalı ile yapılır.
  4. İlçe Belediyesi 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 78’inci maddesi uyarınca İlçe dışındaki kamu kurum ve kuruluşları ile doğrudan yazışabilir. Ancak İlçe içindeki kamu kurum ve kuruluşları ile yapılacak yazışmalar Kaymakamlık kanalı ile yapılacaktır.
  1. Yazışmalarda 10.06.2020 tarihli Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik hükümlerine uyulacaktır.
  2. Yetkilinin bulunmadığı ya da izinli olduğu hallerde vekili paraf veya imza yetkisini kullanır. Yetkilinin dönüşünde önemli konularda bilgi verilir.  
  3. Kaymakamın onayına ve imzasına sunulacak yazılarda birim amirinin paraf ve imzası bulunacaktır.
  4. Bilgi ve açıklama yapmayı gerektiren yazılar, birim amirince Kaymakama bizzat sunulacaktır. Kaymakamın imzasına sunulacak diğer yazılar Kaymakamlık Sekreterine teslim edilir.
  5. Kaymakamlığa imza için sunulacak yazılar, görevlendirilen memur tarafından, takip edilecek, ilgisi olmayan kişiler tarafından takip yapılmayacaktır.
  6. Kaymakamlığa yapılan yazılı ve sözlü başvurular Yazı İşleri Müdürünce kabul edilecektir. Dilekçeler ilgili kuruluşa havale edilecektir. Gerek posta aracılığı ile gerekse bizzat dilekçe sahibi tarafından Kaymakamlığa intikal eden dilekçeler mutlaka e-İçişleri sistemine kaydedilecektir.
  7. “Şifre Mesajlar”, “Çok Gizli”, “Gizli”, “Kişiye Özel” ve “Kaymakam Adına” gelen bütün yazılar kapalı olarak Yazı İşleri Müdürlüğünce Kaymakama sunulmak üzere teslim alınacak ve kayıtları Yazı İşleri Müdürlüğünce tutulacaktır
  8. Kaymakamlığa gelen diğer yazılar Yazı İşleri Müdürlüğünce açılacak, görevli memurlar tarafından kaydedilecek, Kaymakam veya yazı içeriğine göre Yazı İşleri Müdürü tarafından havalesi yapılacak ve dairesine zimmet karşılığında teslim edilecektir.

           

  1. Uygulama esasları

 

  1. Darende'de etkin, verimli, hesap verilebilir, vatandaşa güvenen ve şeffaf bir kamu yönetimi oluşturması; kamu hizmetlerinin hızlı, kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli bir şekilde yerine getirilmesi hedefimizdir.
  2. Devletimizin varlığı, birliği ve milletiyle bölünmez bütünlüğü, Cumhuriyetimizin temel nitelikleri, insan hakları konularında azami ölçüde duyarlı olunacak, yurt sevgisi, insan sevgisi, çevre ve doğayı koruma bilinciyle, yasalara bağlı hizmet anlayışı içinde olunacaktır.
  3. Kamu hizmetlerinin yürütülmesi ve sunulmasında bürokratik işlemlerin en aza indirilmesi, vatandaşlarımızın iş ve işlemlerini kolaylaştırılması, hizmetlerde ise sürat ve verimliliğin artırılası esastır.
  4. İlçe genel idare kuruluşları misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedefleri çerçevesinde; uhdelerinde bulunan görevlerin, verimlilik etkinlik ve tutumluluk ilkelerine göre yürütülmesinden sorumludurlar. Bu bağlamda;
    1. İlçe genel idare kuruluşlarında görev yapan personel vatandaşlarımıza karşı sorumlu olduğu anlayışı içinde vatandaşlarımızın haklı istek, şikâyet ve sorunları ile ilgilenmek, bunları takip etmek ve yerine getirmekle yükümlüdürler,
    2. Kamu personeli kendisine verilen görevleri yerine getirirken tam anlamıyla tarafsız bir tutum ve anlayış içinde bulunacaktır.
    3. Vatandaş müracaatlarında kolaylaştırıcı uygulamalar yapılacak, Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik hükümleri uyarınca hizmetlerin öngörülen süreler içinde tamamlanması sağlanacaktır. 
    4. Kaymakamlık Makamı'na yapılan yazılı başvurulardan takdiri gerektirmeyen Kaymakam tarafından görülmesinde bir zaruret bulunmayan, içerik olarak şikâyet ve icraî nitelik taşımayan rutin dilekçe ve müracaatların doğrudan ilgili kuruma havalesi sağlanacaktır.
    5. Bütün birim amirleri kendi görev alanlarına giren konularla ilgili başvuruları doğrudan doğruya kabul etmeye, kaydını yaparak konuyu incelemeye ve eğer istenen husus mevcut bir durumun beyanı veya yasal bir durumun açıklaması ise, bunu dilekçe sahiplerine 3071 sayılı Kanunda belirtilen usule uygun yazılı olarak bildirmeye yetkilidir. 
    6. Anayasa ve Kanunlar ile teminat altına vatandaşlarımızın dilekçe ve bilgi edinme haklarını kullanmaları sağlanacak, dilekçe sahiplerine mevzuatlarına uygun olarak ve süresi içerisinde mutlaka cevap verilecektir. Vatandaş taleplerinin reddedilmesi durumunda bunun hukuki gerekçeleri ortaya konacak, vatandaşa bu karara karşı yasal başvuru yolları gösterilecektir.
    7. Evrak döngüsü en aza indirilecek, kamu hizmetlerinin yürütümünde ve sunumunda hız, kalite, verimlilik ve etkinlik sağlanacaktır.
    8. Görev ve sorumluluklar açıkça tanımlanacak, görevlerin yerine getiriliş standartları ve şekilleri vatandaşın rahatı ve ihtiyaçları doğrultusunda yeniden sistematize edilecektir.
    9. Personelin çalışma saatlerine ve kılık ve kıyafetlerine dair mevzuat hükümlerine uymaları konusunda gereken önlemler alınacak, takibi/kontrolü birim amirince sağlanacaktır.
    10. Kamu kaynaklarının en rasyonel şekilde kullanılmasını sağlayacak tedbirler alınacaktır. Her birim kendisine ait görev ve hizmeti sürekli geliştirmekle ve daha rasyonel hale getirmekle yükümlüdür.
    11. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri yakından takip edilerek e-devlet uygulamaları ile vatandaşa daha hızlı hizmet sunulacaktır.
    12. Rüşvet, zimmet, irtikâp, ihtilas, ihalelere fesat karıştırma, görevi kötüye kullanma, iltimasla kendine veya başkalarına menfaat sağlama gibi yasa dışı davranışlarla mücadele etmek öncelikli görev olarak kabul edilecektir.
    13. Kadınlar, çocuklar, yaşlılar, engelliler, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gazilerin iş ve işlemlerinde her türlü kolaylaştırıcı tedbir alınacak, kamu binalarında fiziki engeller kaldırılarak engelli vatandaşlarımızın kamu hizmetlerinden daha kolay yararlanmaları sağlanacaktır.
    14. Yargı kararları geciktirilmeden uygulanacaktır.
    15. Kamu ihalelerinde önceden ve ihale sırasında ve ihale sonrasında açıklık ve rekabet ilkelerine mutlaka uyulacaktır.

 

  1. BASINA BİLGİ ve DEMEÇ VERME      :

 

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 15’inci maddesi uyarınca kamu hizmetleri hakkında basına, haber ajanslarına veya radyo/TV kuruluşlarına bilgi ve demeç verme yetkisi Valilik Makamına aittir.                                                                                                               Ancak 15/07/2019 tarihli Malatya Valiliği İmza Yetkileri Yönergesi uyarınca;

 

  1. Basın mensuplarının talep ve başvuruları üzerine teknik bilgi mahiyetindeki konular hakkında basına bilgi verilmek üzere ilgili birim amirince Kaymakamlık Makamına bilgi arz edilecektir.
  2. Basında çıkan ihbar ve şikâyetler ilgili birim amirleri tarafından herhangi bir emir beklenmeksizin doğrudan doğruya dikkatle incelenecek ve sonuç en kısa zamanda Kaymakamlık Makamına sunulacaktır.
  3. Basına gerektiğinde gönderilecek cevabın içeriği Kaymakamlık Makamı tarafından takdir olunacaktır.

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

İMZA YETKİLERİ

 

  1.  Kaymakamın Bizzat İmzalayacağı Yazılar ve Onaylar:

 

    1. Kaymakamın İmzalayacağı Yazılar:

 

  1. İlçede görev yapan tüm personelin İl ve İlçe dışı görevlendirme onayları ile taşıt görevlendirme onayları, 
  2. İlçede görevli kamu personelinin izinlerini yurtdışında geçirmelerine ilişkin onaylar,  
  3. Özlük dosyaları İlçe Yazı İşleri Müdürlüğünde bulunan personelin derece-kademe yükselmesine ilişkin onaylar,
  4. İlçe dışına veya ilçeye atanan ilçe personelinin özlük dosyalarının doğrudan istenmesi ve gönderilmesine ilişkin yazılar,       
  5. Personelin her türlü kongre, seminer, toplantı vb. faaliyetlere katılmalarına ilişkin İl/İlçe dışı onaylar,
  6. 4733 sayılı Tütün ve Alkol Piyasasının Düzenlenmesine Dair Kanunun Ek 1’nci maddesi gereğince, İçişleri Bakanlığı ile Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu arasında imzalanan 25/11/2013 tarihli “Satış Belgesi İşlemlerinin Yürütülmesine İlişkin İş birliği Protokolü” kapsamında İlçelerde, tütün mamulü, alkol ve alkollü içki satış belgesi verilmesine ilişkin imza ve onaylar,
  7. Devletin hüküm ve tasarrufu altında veya Hazinenin özel mülkiyetindeki taşınır ve taşınmaz mallarda ilgili bilgi ve belgelerin kamu kurum ve kuruluşları ile ilgili odalardan istenilmesine ilişkin yazılar,
  8. İlgili mevzuat gereği Mülki İdare Amiri tarafından imzalanacak diğer yazılar.

 

    1. Kaymakamın Onaylayacağı Yazılar:

 

  1. İlgili mevzuat gereği Mülki İdare Amiri tarafından onaylanması zorunlu olan yazı ve kararlar,
  2. Memurların ödüllendirme, cezalandırma ve terfilerine ilişkin olurlar,
  3. Memurlar ve diğer kamu görevlileri hakkında inceleme ve soruşturma yapılmasına ilişkin olurlar,
  4. 4483 Sayılı Kanun uyarınca verilecek kararlar,
  5. 3091 Sayılı Kanun’a göre verilen kararlar,
  6. 657 Sayılı Kanun’un 137. ve 145. maddelerinde yer alan görevden uzaklaştırma, uzaklaştırma kararının uzatılması veya kaldırılmasına ilişkin onaylar,
  7. İlçe İdare Şube Başkanlarına vekâlet onayları,
  8. Disiplin hükümlerine göre inceleme, soruşturma açma, muhakkik görevlendirmesine ilişkin onaylar,
  9. 2872 Sayılı Çevre Kanunu’na Kanuna istinaden verilen para cezası onayları,
  10. 2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu ile ilgili onaylar,
  11. 2886 ve 4734 sayılı Kanunlarda öngörülen ita amiri onayları,
  12. 2521 sayılı Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına Dair Kanunun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik gereğince yivsiz tüfek ruhsatnamesi verilmesine, ruhsatnamenin iptal edilmesine ilişkin onaylar,
  13. 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu'nun 22 inci maddesine göre, korunmaya ihtiyacı olan çocuklar hakkında alınacak "Korunma Kararı" ile onayları ile bu çocukların ailesine teslim edilmesine ilişkin onaylar,
  14. Okul Aile Birliği Yönetmeliği'nin 17’nci maddesi gereğince İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde oluşturulan komisyon onayları,
  15. Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği’nin 14’üncü maddesi gereğince, ilçede bulunan hayat boyu öğrenme kurumlarının çok amaçlı salonlarının siyasi partiler, dernekler ve vakıflara tahsisine ilişkin onaylar ile diğer kamu kurumlarına ait salon ve tesislerin kiralanması ve tahsisine ilişkin onaylar,
  16. İlçedeki özel öğretim kurumlarında müdür, müdür yardımcısı, öğretmen, uzman öğretici, usta öğretici ve diğer kadrolu/ücretli personelin çalışma izin onayları, istifa/sözleşme feshi/çalışma süresi bitimi düzenlenen ayrılış onayları, çalışma izninin uzatıldığına onaylar ile görevden ayrılma onayları.

 

        Ayrıca;

 

  1. Yazı İşleri Müdürü:
    1. Genel olarak herhangi bir emir ve talimat niteliğinde olmayan, yasal olarak rutin bir şekilde gereğinin yapılması gereken her türlü evrak ve dilekçe (vakıf ile ilgili her türlü talep yazıları, Kaymakamın havalesini gerektirmeyen her türlü evrak vb.) ve Apostil şerhlerini imzalanması Kaymakam adına İlçe Yazı İşleri Müdürü tarafından ilgili birimlere havale edilir.
    2. Kaymakamın herhangi bir nedenle ilçede bulunmadığı sırada çok acil yazıların gelmesi halinde, gecikmeye sebebiyet vermemek için durum İlçe Yazı İşleri Müdürü tarafından ilgili birime intikal ettirilir, gereğinin yapılması gecikmeksizin sağlanır ve en kısa yoldan Kaymakama sunulur.

 

  1. Birim Amirlerinin Sorumlulukları:
  1. Birim amirleri, birimin iş ve işlemlerini sürekli gözetim ve denetimleri altında bulundurur, hizmetin aksamaması için gerekli tedbirleri alırlar. 
  2. Birim amirleri, birimlerinde görevli personelin ödüllendirilmesi ve tecziyesi hakkında Kaymakama görüş ve teklif sunabilirler. 
  3. Birim amirleri;
    1. Hizmetle ilgili olarak birime başvuran kişilerin muhatabıdır.
    2. Birimdeki iş ve işlemlerin iş akışına uygun olarak süratli, güvenli, etkin ve verimli yürütülmesini sağlamakla sorumludur.
    3. Birimin iş ve işlemlerinin yürütülmesinde gerekli iş bölümünü yapar, iş birliğini sağlar, birimdeki personelin görev dağılımında geçici olarak değişiklikler yapabilir.
    4. Birim içinde koordinasyonu sağlar.
    5. Yapmakla yükümlü bulundukları hizmet veya görevleri sıralı olarak bağlı oldukları amirlerinin gözetim ve denetimi altında ve onların emir ve direktifleri yönünde; mevzuata, plan ve programlara uygun olarak düzenlemek ve yürütülmesini sağlamakla sorumludur.
  4. Kaymakam tarafından imzalanması gerekenlerin dışında kalan ve teknik vb. hususlarda, Kaymakamlıkça bilinmesi gerekmeyen yazılar ile bir dosyanın tamamlanması, bir işlemin sonuçlandırılması için bilgi ve belge istenilmesi ve bu yazıların cevapları için İlçe İdare Birimleri arasında doğrudan yazılacak yazılar ve bu kapsamda ildeki birimlerine gönderilecek yazılar,
  5. Vilayet ve diğer illerden gelen, Kaymakam incelemesinden geçmiş, tasarrufa müteallik olmayan, genelge, yönerge, tebliğ ve yazıların kendi alt birimlerine duyurulmasına ilişkin yazılar,
  6. Kendisine bağlı birimlere, teşkilatlarının iç işleriyle ilgili genel prensip arz etmeyen teknik ve mali konularda yazılan yazılar,
  7. İlçemize atanan ve İlçemizden tayini çıkan personelin göreve başlama ve ayrılış yazıları (Ünvanlı personel Amir, Yönetici vb. hariç)
  8. Birim personelinin İlçe içi görevli izin ve İlçe içi araç görevlendirme onayları,
  9. Birimlerin belirli dönemlerde bağlı oldukları Bakanlıklara mutat olarak gönderecekleri teknik ve istatistikî bilgilere ilişkin yazılar,
  10. Bir işlemin ve dosyanın tamamlanmasına yönelik olarak bilgi isteme, bilgi verme, evrak noksanlıklarının tamamlanması gibi hususlarda İlçelere, diğer kurum ve kuruluşlara ve belediyelere yazılan yazılar,
  11. İstatistikî raporları hazırlama, izleme, değerlendirme, bilgi toplama kapsamında ilgi kuruluşlardan bilgi ve belge istenmesi, gönderilmesi ve bilgi derlenmesi ile ilgili yazılar,
  12. Kurum ve kuruluşların hizmet alanına giren bilgi ve belge taleplerine ilişkin başvuru ve dilekçelerin kabulü, gereğinin yerine getirilmesi ve sonucundan ilgiliye bilgi verilmesine dair yazılar,
  13. Birimlerde çalışan işçilerin birimler dâhilinde görev yerlerinin değiştirilmesine dair onaylar,
  14. Yetkili merciler tarafından verilmiş olan belge ve ruhsatların ilgililere bildirilmesine ilişkin yazılar,
  15. Uygulanan idari yaptırım kararları bağlamında yapılan iş ve işlemler ile ilgili tebligat ve diğer yazılar,
  16. Yetkili mercilerden alınacak kararlar ve onayların oluşması için gerekli bilgi ve belgelerin toplanmasına ilişkin yazılar,
  17. Adli ve İdari Yargı tarafından (icra daireleri dâhil) Kaymakamlık aracı kılınmadan doğrudan gelen yazılara verilecek cevabi yazılar,
  18. Danıştay, Sayıştay, Bölge İdare Mahkemeleri, İdari Mahkemeler, Vergi Mahkemeleri ve Adli Mahkemelerde açılan davalarla ilgili istenilen bilgi ve belgelerin mahkemelere gönderilmesine ilişkin yazılar,
  19. Adres bakımından yanlış gelmiş yazıların ilgili birimlere veya geldiği birime gönderilmesine ilişkin yazılar,
  20. Özlük dosyaları ilçe müdürlüklerinde tutulan personelin kademe ilerlemesine ilişkin onaylar,
  21. Gönderilen kadro ve kadro değişikliklerine ilişkin yazıların alt birimlere gönderilmesi yazıları ile kadro, derece ilerlemesinin ilgililere duyurulmasına ilişkin yazılar,
  22. Yer değiştiren personelin özlük dosyalarının ilgili birimlere gönderilmesi ile ilgili yazılar,
  23. Kurum personelinin izin dönüşü göreve başlaması ve görevden ayrılmasına ilişkin yazılar,
  24. Özlük dosyasında meydana gelen değişikliklerin ilgili mercilere ve ilgililerine duyurulmasına ilişkin yazılar ile il personeline ait özlük dosyalarının istenmesi ve gönderilmesine ilişkin yazılar,
  25. Aday devlet memurlarının asalet tasdiki için doldurulan teklif formlarının gönderilmesine ilişkin yazılar,
  26. Taşınır Mal Yönetmeliği'nin uygulamasına ilişkin yazılar ve onaylar,
  27. Hizmet ve meslek içi eğitim ve kurslarla ilgili yazılar,
  28. Meslek içi eğitim kurslarının başlayış ve bitişlerinin Bakanlıklara bildirilmesine ilişkin yazılar,
  29. Dernek, Vakıf, Kooperatif vb. tüzel kişiliklere yazılan kongre, toplantı ve benzeri yazıları,
  30. Doktor raporuyla ambulans, güvenlik ve sağlık personeli eşliğinde sevki gerekli görülen hastaların sevkleriyle ilgili İlçe içi ve İlçe dışı personel görevlendirme onayları,
  31. Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmeliğe göre yapılacak her türlü iş ve işlemlere ilişkin onaylar,
  32. İlgili mevzuat gereği birim amiri tarafından imzalanması/onaylanması gereken yazılar,

 

İlgili birim amirlerince imzalanır.

 

  1. Birim Amirlerinin Kurumlarına Münhasıran İmzalayacağı ve Onaylayacağı Yazılar

 

  1. İlçe Jandarma Komutanı ve İlçe Emniyet Müdürü tarafından imzalanacak ve onaylanacak yazılar:
    1. Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması talepleri ile ilgili olarak yapılan tüm iş ve işlemlerin yürütülmesi,
    2. Genel Bilgi Toplama ile ilgili formların imzalanarak mercilerine gönderilmesine ilişkin yazılar,
    3. Tekel Dışı Bırakılan Patlayıcı Maddelerle Av Malzemesi ve Benzerlerinin Üretimi, İthali, Taşınması Saklanması, Depolanması, Satışı, Kullanılması, Yok Edilmesi, Denetlenmesi Usul ve Esaslarına İlişkin Tüzük gereğince verilecek her türlü izin ve ruhsat onayına ilişkin yazışmalar,
    4. 2521 sayılı kanun kapsamındaki yivsiz av tüfeği ruhsatı bulunanlardan vefat etmiş olanların ruhsat iptallerinin onayları ve konu hakkındaki yazışmalara ait iş ve işlemler,
    5. Para ve değerli eşya naklindeki görev belgesi ve olurlarının imzalanması,
    6. Koruma, Güvenlik ve Tahliye Planlarına ilişkin yazıların imzalanması,
    7. Sorumluk alanlarında havai fişek gösterisi yapılmasına ilişkin onaylar,
    8. Kaybolan ve bulunan çocuklarla ilgili olarak yapılacak işlemlere ilişkin belgeler ile bu konuda diğer kurumlarla ve diğer illerle yapılacak yazışmaların imzalanması,
    9. 5683 sayılı Yabancıların Türkiye'de İkamet ve Seyahatleri Hakkında Kanunu ile ilgili iş ve işlemlere ait yazışmaların yapılması,
    10. İlçe Emniyet Müdürü ve İlçe Jandarma Komutanı dışında kalan her sınıftan Emniyet ve Jandarma Teşkilatı Mensuplarının yıllık izinleri (rütbeli personel hariç), mazeret izinleri, hastalık raporlarının sağlık iznine çevrilmesi, dış sevk onayı vermeye, hafta sonu ve bayram izinlerini ilçe / il dışında geçirmelerine ilişkin onayları vermeye,
    11. İlçemize atanan veya ilçemizden tayini çıkan İlçe Emniyet Müdürü ve İlçe Jandarma Komutanı dışında kalan personellerin ilişik kesme, göreve başlama işlemlerine ilişkin onayları imzalamaya,
  1. İlgili mevzuat gereği birim amiri tarafından imzalanması gereken yazılar,

 

          

  1. Millî Eğitim Müdürü tarafından imzalanacak ve onaylanacak yazılar:

 

    1. Motorlu Taşıt Sürücüleri Kurslarının pist kullanım onayları,
    2. Motorlu Taşıt Sürücüleri Kurslarının dönem açma onayları ile direksiyon sınavlarının İl genelinde yapılmasına ilişkin onaylar,
    3. İlçe genelinde her türlü resmi-özel okul ve kurumlarca gerçekleştirilecek sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerin onayları ile bu etkinliklerde görev alacak İlçe Müdürlüğü personelinin görevlendirme onayları,   
    4. Diğer kamu kurumlarınca personel alımı için yapılacak sınavlarda görev yapacak öğretmenlerin görevlendirme onayları,
    5. Merkezî sistem ile yapılan; Açık İlköğretim, Açık Lise, MTSK Test, SBS, Bursluluk, Polis Koleji, Anadolu/Fen/Sosyal Bilimler Lisesi ve Spor Lisesi Öğretmen Seçme Sınavı ile Yönetici Seçme vb. sınavları için İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü personelinin görevlendirme onayları, 
    6. Bireysel ölçme ve değerlendirme sınav komisyonları ile ilgili onaylar,
    7.             Özel Öğrenci Yurtlarının idareci ve belletmen vb. personel atama ve istifa onayları, 
    8. Kaymakamlık Makamına arz edilmek suretiyle; vekil, ücretli öğretmen, usta öğretici ve kurs öğreticisi atama onayları,
    9. Yönetici ve öğretmenlerin ders ücretlerine ilişkin onaylar,
    10.             Kaymakamlık Makamına arz edilmek suretiyle; Halk Eğitim Müdürlüğünün kurs açma ve kapama onayları,
    11. İlçe Milli Eğitim Şube Müdürleri, Okul Müdürleri ve Halk Eğitim Müdür ve Müdür Yardımcıları da dahil İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü personelinin (Okul ve diğer bağlı birimler Müdür Yardımcıları, öğretmenler, müstahdemler ve diğerleri) yıllık izinleri, hastalık raporlarının sağlık iznine çevrilmesi, mazeret izinleri.
    12. İlçemize atanan veya ilçemizden tayini çıkan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü personelinin (müdür yardımcısı ve müdür unvanlı personel hariç) ilişik kesme ve göreve başlamalarına ilişkin İl Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderilen yazıları imzalamaya yetkilidir.
    13. İlgili mevzuat gereği imzalanması ve onaylanması gereken diğer iş/işlem ve yazılar.

 

 

  1.  İlçe Malmüdürlüğü tarafından imzalanacak ve onaylanacak yazılar:

 

  1. 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkındaki Kanun hükümlerine göre düzenlenecek amme alacaklarına ilişkin haciz ve ihtiyatî haciz evraklarının tasdik edilmesi,
  2. Tereke araştırması yapılmasıyla ilgili yazıların imzalanması,
  3. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı'ndan gelen yazılara verilecek cevapların imzalanması,
  4. Dava ve icra işleri ile sınırlı olmak üzere ilgili makamlarla yapılacak doğrudan yazışmalar,
  5. Malmüdürü dışında kalan tüm personelinin yıllık izinleri, hastalık raporlarının sağlık iznine çevrilmesi, mazeret izinleri.
  6. İlgili mevzuat gereği imzalanması ve onaylanması gereken diğer iş/işlem ve yazılar.

 

 

 

  1. İlçe Toplum Sağlığı Merkezi Başkanı tarafından imzalanacak ve onaylanacak yazılar:

 

  1. İlçemize atanan veya ilçemizden tayini çıkan personellerin (pratisyen hekimler, hemşireler, ebeler, memurlar, müstahdemler ve diğerleri) ilişik kesme ve göreve başlamalarına ilişkin onayları imzalamaya, İlçe içi geçici görevlendirme onaylarını vermeye,
  2. TSM Başkanı dışında kalan tüm personelinin (Memur, Hizmetli ve diğerleri.) yıllık izinleri, hastalık raporlarının sağlık iznine çevrilmesi, mazeret izinleri.
  3. İlgili mevzuat gereği imzalanması ve onaylanması gereken diğer iş/işlem ve yazılar.

 

  1. İlçe Tarım ve Orman Müdürü tarafından imzalanacak ve onaylanacak yazılar:

 

  1. İlçemize atanan veya ilçemizden tayini çıkan personellerin (Ziraat Müh. Veteriner, Memur, İşçi ve diğerleri.) ilişik kesme ve göreve başlamalarına ilişkin onayları,
  2. İlçe Müdürü dışında kalan tüm personelinin (Memur, Hizmetli ve diğerleri.) yıllık izinleri, hastalık raporlarının sağlık iznine çevrilmesi, mazeret izinleri.
  3. İlgili mevzuat gereği imzalanması ve onaylanması gereken diğer iş/işlem ve yazılar.

 

 

  1. İlçe Nüfus Müdürü tarafından imzalanacak ve onaylanacak yazılar:

 

  1. 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununa göre yapılan tüm bildirimlerin ve yazışmaların imzalanması,
  2. 5682 sayılı Pasaport Kanunu kapsamında; Umuma Mahsus Pasaportlara ilişkin müracaatların alınması, onaylanması ve düzenlenmesi,
  3. İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü ile yapılan ve Kaymakamlık tasarrufu gerektirmeyen yazışmalar ile ödenek, demirbaş malzeme, sarf malzemesi talepleri ve Genel Müdürlük arşivinden belge- bilgi ve görüş istenmesine ilişkin yazılar,
  4. 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununa göre yapılan tüm bildirimleri imzalamak, 
  5. İlçe Nüfus Müdürü dışında kalan tüm personelinin (Memur, Hizmetli ve diğerleri.) yıllık izinleri, hastalık raporlarının sağlık iznine çevrilmesi, mazeret izinleri.
  6. Sürücü Belgesi onayları ve hazırlanmalarına ilişkin her türlü yazılar,
  7. İlgili mevzuat gereği imzalanması ve onaylanması gereken diğer iş/işlem ve yazılar.

 

  1. Tapu Müdürü tarafından imzalanacak ve onaylanacak yazılar:

 

      1. İlçe Tapu Müdürü ve Müdür Yardımcısı dışında kalan tüm personelinin (Memur, İşçi, Müstahdem ve diğerleri.) yıllık izinleri, hastalık raporlarının sağlık iznine çevrilmesi, mazeret izinleri.
      2. İlgili mevzuat gereği imzalanması ve onaylanması gereken diğer iş/işlem ve yazılar.

 

  1. İlçe Müftüsü tarafından imzalanacak ve onaylanacak yazılar:

 

  1. İlçe Müftüsü dışında kalan Müftülük personelinin (imam-hatipler, müezzinler, murakıplar, memurlar, müstahdemler ve diğerleri) yıllık izinleri, hastalık raporlarının sağlık iznine çevrilmesi, İlçe içi geçici görevlendirme onayları, mazeret izinleri.
  2. İlçemize atanan veya ilçemizden tayini çıkan Müftülük personelinin (imam-hatipler, müezzinler, murakıplar, memurlar, müstahdemler ve diğerleri) ilişik kesme ve göreve başlamalarına ilişkin onayları imzalamaya.
  3. İlgili mevzuat gereği imzalanması ve onaylanması gereken diğer iş/işlem ve yazılar.

 

 

  1. İlçe Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürünün imzalayacağı ve onaylayacağı yazılar;

 

      1. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına müracaat eden vatandaşların başvuru dilekçelerini ilgili Vakıf Birimlerine havale etmeye yazıları imzalamaya Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürü yetkilidir.
      2. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürü dışında kalan tüm personelinin yıllık izinleri, hastalık raporlarının sağlık iznine çevrilmesi, mazeret izinleri.
      3. İlgili mevzuat gereği imzalanması ve onaylanması gereken diğer iş/işlem ve yazılar.

 

 

  1. İlçe Milli Emlak Şefliği imzalayacağı ve onaylayacağı yazılar;

 

  1. Devletin hüküm ve tasarrufu altında veya Hazinenin özel mülkiyetindeki taşınır ve taşınmaz mallara ilişkin tecavüzlerin 3091 sayılı Kanun uyarınca men talepleri.
  2. İlgili mevzuat gereği imzalanması ve onaylanması gereken diğer iş/işlem ve yazılar.

 

  1.  UYGULAMAYA İLİŞKİN DİĞER HÜKÜMLER

 

  1. İmza yetkisinin devrinde Kaymakamın her konuda havale, imza ve onay yetkisi saklıdır. Kaymakam gerek gördüğünde devrettiği yetkiyi her zaman geri alabilir.
  2. Kurumlarca bu Yönerge ve 10.06.2020 tarihli Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik yeteri kadar çoğaltılmak sureti ile ilgili personele duyurulacaktır.
  3. Bu Yönergeden önce birim amirlerine verilmiş olan bütün yetkiler yürürlükten kaldırılmıştır.

 

  1.  YÖNERGEDEKİ BOŞLUKLAR  :

            Bu yönergede tadat, tasnif ve tarif edilemeyen hususlar ile tereddüde düşülen hususlarda Kaymakam emrine ve ilgili mevzuata göre hareket edilecektir.

 

XIII.   YÜRÜRLÜK                                 :

15.04.2021 tarihli Darende Kaymakamlığı İmza Yetkileri Yönergesi Yürürlükten kaldırılmıştır.

Bu Yönerge 12.05.2022 tarihinde yürürlüğe girer.

 

 

 

             Ökkeş Safa TÜRKOĞLU

                                   Kaymakam

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Kullanım ve Gizlilik
Heyiketeği Mahallesi Hükümet Cad. No:14 Darende/MALATYA
(0422) 615 10 55
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız